Gradinita "Floare de Colt" Brad

Erasmus+ Strategic Partnership „LITTLE STEMISTS” 2019 – 2021

 

ERASMUS+ Parteneriat strategic în scopul schimbului de bune practici KA201

Rezultate selecție națională aici!

  • Număr de referință proiect: 2019-1-RO01-KA201-063444;
  • Finanțat de către Uniunea Europeană: 141.229 euro;
  • Perioada implementării: septembrie, 2019 – august, 2022;

          Parteneri educaționali:

  1. GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT FLOARE DE COLȚ, BRAD – HUNEDOARA, ROMÂNIA
  2. EGITIM KULTUR  SANAT SPOR VE TURIZM DERNEGI, AYDIN – KUSADASI, TURCIA
  3. YUNUS EMRE ANAOKULU, CEKMEKÖY, TURCIA
  4. ICLODITERZO, LODI, ITALIA
  5. TALLINNA RÕÕMUPESA LASTEAD, TALLINN, ESTONIA
  6. KINDERGARTEN ZORA, CHERVEN BRYAG, BULGARIA
  7. DIADRASTIKO EUROPAIKO SXOLEIO, VARKIZA, GRECIA

SCOPUL PROIECTULUI:

            Scopul proiectului este de a îmbunătăți serviciile educaționale oferite prin formări pe termen scurt în aria STEM, adresate profesorilor, prin transfer de bune practici realizate la nivel internațional. Astfel, profesorii își vor îmbunătăți competențele profesionale, vor utiliza metode și tehnici de predare eficiente astfel încât Știința, Tehnologia, Ingineria și Matematica vor fi îndrăgite, în mare măsură, de către copii.

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

Prin acest proiect (pe termen lung) copiii vor fi capabili:

  • să își descopere interesele de cunoștere în domeniile STEM (Știința, Tehnologia, Ingineria și Matematică);
  • să-și dezvolte comportamente care demonstrează gândirea științifică, observarea, compararea și analiza, clasificarea și rezolvarea de probleme;
  • să-și dezvolte competențelor secolului XXI;
  • să creeze și să producă rezultate ale învățării;
  • să descopere lumea.

Profesorii (încă de la debutul proiectului) vor fi capabili:

  • să învețe programul educațional bazat pe abordarea STEM;
  • să ofere copiilor un proces de predare-învățare îmbunătățit, eficient;
  • să-și dezvolte competențele lingvistice, comunicarea, cetățenia activă, respectiv competențele digitale,
  • să se familiarizeze cu instrumente digitale inovative, moderne și să le utilizeze corect;
  • să afle caracteristici ale sistemelor de educație europene;
  • să realizeze schimbul de bune practici alături de colegi din unitățile de învățământ partenere.

ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI:

  1. ACTIVITĂȚI STEM IMPLEMENTATE LA CLASĂ:
  2. Teme principală: „Spațiul și Planetele”

Subteme: Sistemul solar, Introducere în Univers. Trecut, prezent și viitor al zborurilor în spațiu. Cerul.
Activități extracurriculare care celebrează evenimente internaționale în conexiune cu STEM: Săptămâna Mondială a Spațiului (octombrie), Ziua Internațională a Științei (noiembrie).

 

  1. Tema principală: „Mașinării simple”;

Subteme: Legile lui Newton legate de forță și mișcare. Centrul de gravitate. Catapulte.

Activități extracurriculare care celebrează evenimente internaționale în conexiune cu STEM: Ziua Internațională a Femeilor și Fetelor Oameni de Știință (februarie), Ziua lui Π.

 

  1. Tema principală: „Mediul nostru verde”;

Subteme: Surse alternative de energie: Hidroenergia. Energia Solară. Energia Eoliană.

                 Energia Geotermală. Robotul solar.

Activități extracurriculare care celebrează evenimente internaționale în conexiune cu STEM: Ziua Internațională a Apei (martie), Ziua Pământului (aprilie), Ziua Internațională a Mediului (iunie).

 

  1. Tema principală: „Alimente și simțuri” (temă alternativă)
  2. Tema principală: „Lumina și electricitate” (temă alternativă)

 

  1. Tema principală: „Informatică și programare”;

Subteme: aplicații 3D. Holograme 3D. Realitatea virtuală. Aplicația Makey Makey,                    programarea fără dispozitiv (unplugged coding applications). Platforme de programare: Scratch, Kodable,The foos, code.org.
Activități extracurriculare care celebrează evenimente internaționale în conexiune cu STEM: Săptămâna Europeană a Codului (octombrie), Săptămâna Europeană a Programării (decembrie).

 

  1. Tema principală: „Robotica”

Subteme: aplicații de programare a roboților educaționali:  

Bee Bot, Cubetto, Go robot Mouse, Codepillar, Edison, Sphero.

 

  1. Tema principală: „Târg STEM”

Perioada: mai – iunie, 2022;

Activități extracurriculare care celebrează evenimente internaționale în conexiune cu STEM: Săptămâna descoperirilor STEM (aprilie).

 

  1. MOBILITĂȚI ÎN SCOPUL FORMĂRII PROFESIONALE (Learning Teaching Training Activities):
  2. C1: Ce este STEM? Introducerea abordării STEM în Educația Timpurie

Organiazația gazdă: YUNUS EMRE ANAOKULU, Istanbul, Turcia;

Perioada: 13 – 17 ianuarie, 2020.

  1. C2 (activitate de tip „blended” – 2 zile activități virtuale, 3 zile activități fizice)

„Clasa STEM”

Organizația gazdă: ICLODITERZO, Lodi, Italia

Perioada: 17 – 18 Mai, 2021 (2 zile activități virtuale) și

                  24-26 ianuarie, 2022 (3 zile mobilitate fizică).

  1. C3 (activitate de tip „blended” – 2 zile activități virtuale, 3 zile activități fizice)

„De la STEM la STEM”;

Organizația gazdă: DIADRASTIKO EUROPAIKO SXOLEIO, Varkiza, Greece;

Perioada: 24 – 25 Mai, 2021 (2 zile activități virtuale) și

      2 – 4 mai, 2022 (3 zile mobilitate fizică).

 

  1. C4: „Profesorii programatori în acțiune”

Organizația gazdă: GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT „FLOARE DE COLȚ”,

                               Brad, Romania;

Perioada: 4 – 8 aprilie, 2022.

 

  1. ÎNTÂLNIRI TRANSNAȚIONALE DE PROIECT (Transnational Project Meetings):
  2. Tallinna Rõõmupesa Lasteaed, Tallinn, Estonia (17 – 19 noiembrie, 2019);
  3. Kindergarten Zora, Cherven bryag, Bulgaria (25 – 27 octombrie, 2021);
  4. Kusadasi Egitim Kultur Sanat Spor ve Turizm Dernegi, Kuşadasi – Aydin, Turkey (4 – 6 iulie, 2022).