GRUPA MIJLOCIE „WINNIE” – AN ȘCOLAR 2017-2018
TEATRU DE PĂPUȘI HANSEL ȘI GRETEL
SERBARE “CRĂCIUNEI ȘI CRĂCIUNIȚE” DECEMBRIE 2017
JOC INTERACTIV “VIS DE IARNĂ”
CALENDARUL NATURII
IATĂ CĂ MOȘUL NICOLAE A TRECUT ȘI ANUL ACESTA PE LA NOI!
ÎN AȘTEPTAREA LUI MOȘ NICOLAE
PETRECERE DE HALOWEEN
DANS BIODANZA
“NE JUCĂM, ÎNVĂȚĂM ȘI CREȘTEM ÎMPREUNĂ”
ACTIVITATE ARTISTICO-PLASTICĂ “EU SUNT UNIC” – DESEN
ACTIVITATE ARTISTICO PLASTICA “FARFURIE” – DESEN
ACTIVITATE PRACTICĂ : “PAHARUL” – LIPIRE
CĂRTICICA MEA – “O ZI LA GRĂDINIȚĂ” – SCENARIUL UNEI ZILE
EDUCAREA LIMBAJULUI: “EU ÎNTREB, TU RĂSPUNZI” – JOC DIDACTIC
TEATRU DE PĂPUȘI FATA BABEI ȘI FATA MOȘNEAGULUI
ACTIVITATE PRACTICĂ: “ZÂNA TOAMNA” – LIPIRE
ACTIVITATE ARTISTICO-PLASTICĂ : ,,FRUNZELE DE TOAMNA “-PICTURĂ PRIN AMPRENTARE
CAMPANIA SNAC
GRUPA MICĂ „WINNIE” – AN ȘCOLAR 2016-2017
SERBARE DE SFÂRȘIT DE AN ȘCOLAR „GRĂDINA FERMECATĂ”
ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ UTILIZÂND NUMELE CREATIVE
COPIII CREEAZĂ POVEȘTI CU AJUTORUL RORY’S STORY CUBESC
ACTIVITATE ECOLOGICĂ – „PLANTĂM FLORI ÎN CURTEA GRĂDINIȚEI”
JUCĂRII CONSTRUITE DE COPII, PENTRU COPII
ECODECORAȚIUNI DIN CURTEA GRĂDINIȚEI
CONFECȚIONARE JUCĂRIE
TEATRU DE PĂPUȘI
TEMA DE STUDIU: „Când/cum şi de ce se întâmplă?”
SUBTEMA: „Sunt mic, dar ştiu multe!”
TEMA ZILEI: „Surprizele Zânei Iernii”
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Activitate integrată (Activitate matematică şi Activitate practică)
ADE: DŞ+ DOS
Activitate matematică: ,,Zâna iarna, prietena copiilor”: joc didactic
Activitate practică: ,,Tablou de iarnă”- aplicaţie
TIPUL ACTIVITĂŢII: evaluare de cunoştinţe, priceperi şi deprinderi
SCOPUL: Evaluarea operațiilor intelectuale prematematice și a capacității de a înțelege și utiliza numere și cifre, dezvoltarea gândirii matematice; Consolidarea priceperilor şi deprinderilor de a lipi.
FORMA DE REALIZARE: joc didactic + lipire
BUCURIILE IERNII
ACTIVITĂȚI ARTISTICO-PLASTICE
SERBAREA ÎN AȘTEPTAREA LUI MOȘ CRĂCIUN – „BRĂDUȚI ȘI STELUȚE”
Activitate cu părinții în cadrul CRED Brad – Proiect de mobilitate şcolară în scopul formării profesionale “Creative&Critical Mind” – diseminare
Teatru de păpuși
În săptămâna 13-17 noiembrie 2016, în cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară s-a desfăşurat Campania „Săptămâna fructelor şi legumelor donate”. Fructele şi legumele au fost donate copiilor instituţionalizaţi în Centrul de Plasament Brad.
Multumim părinţilor pentru implicarea în Campania SNAC!
GRUPA ANTEPREȘCOLARĂ „WINNIE” – O NOUĂ GENERAȚIE
„NE JUCĂM, ÎNVĂȚĂM ȘI CREȘTEM ÎMPREUNĂ!”
PLAN DE ÎNVĂŢĂMÂNT -24 activități pe săptămână
1. Jocuri – 6
2. Activităţi artistice şi de îndemânare – 2
3. Activităţi de muzică şi de mişcare – 3
4. Activităţi de creaţie şi de comunicare – 4
5. Activităţi de cunoaştere – 3
6. Activităţi în aer liber – 6
JOCUL (jocul cu jucăria, jocul simbolic, joc senzorial, joc nisip și apă, jocul de construcție, jocul didactic). Copilul învață să se joace și să împartă cu ceilalți, precum și să-și asume un rol.
ACTIVITĂȚI ARTISTICE ȘI DE ÎNDEMÂNARE (desen, pictură, modelaj, activități practice și gospodărești). Copilul învață să utilizeze înstrumente specifice acestor activități și este stimulat să exprime idei, sentimente etc. și să se exprime pe sine cu mijloacele artelor plastice.
ACTIVITĂȚI DE MUZICĂ ȘI DE MIȘCARE (audiții, jocuri muzicale, jocuri cu text și cânt, cântece, euritmie). Copilul învață să asculte muzica și va fi stimulat să redea fragmente muzicale exprimând acțiuni, trăiri etc. sugerate de acestea.
ACTIVITĂȚI DE CREAȚIE ȘI DE COMUNICARE (povestiri, memorizări, lucrul cu cartea, citire de imagini). Copilul învață să înțeleagă și să transmită intenții, gânduri, semnificații, sentimente cu ajutorul limbajului.
ACTIVITĂȚI DE CUNOAȘTERE (observări, lecturi după imagini, activități matematice, convorbiri, jocuri didactice, experimente). Copilul învață despre lumea care îl înconjoară și va fi stimulat și sprijinit să exploreze și să experimenteze lucruri, acțiuni și fenomene în funcție de interesele proprii.
ACTIVITĂȚI ÎN AER LIBER (plimbări, jocuri la nisipar, jocuri și întreceri sportive, utilizarea aparatelor de joacă). Copilul este încurajat să facă mișcare și învață să utilizeze aparatele și accesorii de joacă specifice jocurilor și activităților în aer liber.
ACTIVITĂȚI PE CENTRE:
A. CENTRUL PENTRU MIȘCĂRI MOTORII AMPLE. Copilului de până la 3 ani îi plac mișcările largi, ample, îi place să stăpânească spațiul. Îi face plăcere să urce și să coboare, să-și exerseze echilibrul, să tragă după el jucării, să se plimbe cu tricicleta/ mașinuța. Dincolo de dezvoltarea musculaturii grosiere, copilul deprinde abilități de orientare în spațiu, precum și de negociere (trebuie să aibă răbdare pentru a se da pe tobogan, de ex.). Învață că jocul cu mingea este etapizat, odată dă el în minge apoi așteaptă să o primească înapoi. Este un moment care susține comunicarea, căci această schemă reproduce dialogul, chiar dacă la început este un dialog non-verbal. Urcat în mașinuță, își închipuie că se plimbă cu “mașina” și o repară, îi pune benzină și trebuie să plătească pentru ea, fix “2 cuburi”.
B. CENTRUL DE JOCURI SENZORIALE (materiale din natură, apă, nisip, lut) îl ajută pe copil să-și exerseze abilități din domeniile de dezvoltare: motorii fine și grosiere (trage spre el diverse recipiente, le umple și le varsă), să-și dezvolte limbajul (numește și denumește jucăriile, culorile, simțurile), să-și asimileze concepte și noțiuni (mai mic, mai mare, greu, plutește), să realizeze experimente de tipul cauză-efect (dacă pun o picătură de culoare în apă, toată apa se colorează), să exerseze roluri și să integreze reguli (apa, nisipul sau lutul nu “se sparg”, nu “se strică” dacă le lovești sau le arunci pe jos).
Copiii au nevoie să se detensioneze, căci nu știu să-și gestioneze emoțiile. Aruncând stropi de apă, dărâmând un castel de nisip sau frământând lutul se produce o detensionare benefică.
C. CENTRUL DE FORMARE A LIMBAJULUI ȘI CITIT. Copilul după 1 an adoră să i se spună povești, să poată vedea cărțile, să arate cu degetul, toate acestea în prezența adultului. Copilul învață despre diversele forme de comunicare, își dezvoltă puterea de concentrare, interesul pentru lucruri noi și surpinzătoare. Ascultând povestea, copilul își va dezvolta capacitatea de autocontrol emoțional.
D. CENTRUL PENTRU MIȘCĂRI MANIPULATORII FINE. Copilul cu vârsta până la 3 ani are nevoie de exersări de prehensiune, de coordonare mână-ochi, de combinare și potrivire. Prin activități manipulatorii fine, de îmbinare a obiectelor și potrivire a acestora, integrează noțiuni de etapizare și înșiruire. Îi ajută pa copii să numere, să facă asocieri și clasificări. Împărțirea aceluiași set de lego de mai mulți copii, duce la realizarea unor adevărate negocieri și rezolvări de conflicte, la gestionarea unor emoții cauzate fie de competiție, fie de colaborarea în cazul construcțiilor comune (spre 3 ani, însă). Iar pentru toate acestea avem nevoie de atenție, de concentrare. Un alt mare avantaj al acestor tipuri de jocuri: pot construi, distruge și reconstitui un bloc de cuburi, de câte ori își doresc, exersându-și astfel autonomia și independența.
E. CENTRUL PENTRU JOCURI DE ROL. Copiii învață prin imitare și exersare. Copiii au nevoie să își exprime sentimentele în raport cu ceea ce trăiesc, cu ceea ce văd și aud în viața reală și în povești. Ei exersează roluri din viața lor, așa cum sunt percepute de ei, în jocurile lor putând să descoperim ce înțeleg ei, lumea din jurul lor, evenimentele trăite în diferite contexte (acasă, la medic etc.). Învață să-și împartă rolurile cu ceilalți, să-și stabilească reguli după care își vor coordona jocul, le vor reajusta și le vor negocia în funcție de trăirile lor. În permanență în jocul de rol, ei gândesc asupra rezultatului pe care și-l doresc și învață să anticipeze reacții, să-și asume responsabilitatea presupusă de rol.
F. CENTRUL PENTRU ARTĂ. Activitățile derulate în centrul pentru artă stimulează dezvoltarea copilului din punct de vedere fizic (dezvoltarea mișcărilor motorii fine și grosiere), cognitiv (învață despre nuanțe, combinații ale culorilor, le stimulează curiozitatea, le dezvoltă imaginația), emoțional (au ocazia să ne vorbească despre ceea ce simt, sunt valorizați, își pot compara realizările cu cele ale celorlalți, se pot lăuda părinților cu realizările lor) și al limbajului (comunică între ei, se străduiesc să ne explice cât mai exact ceea ce doresc să realizeze). Deprinderile de igienă personală sunt exersate în contextul menținerii unui spațiu de lucru ordonat, asumându-și cu multă plăcere responsabilitatea de a strânge după ce au realizat un “tablou” frumos și apreciat de noi.
G. CENTRUL DE RELAXARE. Pot fi și situații delicate în viața copilului, în care acesta nu se simte bine, îi este dor de mama, îl doare burtica sau pur și simplu dorește să se odihnească. De asemenea, în planificarea zilei, pentru activitățile de tranziție dintre activitățile de învățare și cele de rutină, avem nevoie de o perioadă de calm.
„A VENIT CIRCUL!” ACROBAȚII, MAGIE, PERSONAJE DIN DESENE ANIMATE, JONGLERII
„ÎN AȘTEPTAREA LUI MOȘ CRĂCIUN”-SERBARE
TEMA ANUALĂ DE STUDIU: “CÂND/CUM ȘI DE CE SE ÎNTÂMPLĂ”
TEMA SĂPTĂMÂNII: “FRUCTE DE DEPARTE”
ACTIVITATE DE CUNOAȘTERE: “PORTOCALA”- OBSERVARE
ACTIVITATE ARTISTICĂ ȘI DE ÎNDEMÂNARE: “SALATĂ DE FRUCTE” – ACTIVITATE GOSPODĂREASCĂ
ACTIVITATE DE CREAȚIE ȘI DE COMUNICARE: “CE ÎMI PLACE/ NU ÎMI PLACE” - CITIRE DE IMAGINI
ACTIVITATE DE CUNOAȘTERE: “ȘIRUL PORTOCALELOR” (ALTERNARE DUPĂ MĂRIME) – JOC DIDACTIC
ACTIVITATE DE MUZICĂ ȘI DE MIȘCARE: “FRUCTELE” - JOC CU TEXT ȘI CÂNT
TEMA DE STUDIU: „Când/cum şi de ce se întâmplă?”
SUBTEMA: „Vestitorii primăverii”
TEMA ZILEI: „Prietenii mei – Vestitorii primăverii”
ACTIVITATE INTEGRATĂ/DOMENII EXPERIENŢIALE VIZATE:
DȘ-Activitate matematică
DOS-Activitate practică
TEMA ZILEI: „ESTE ZIUA REGINEI ALBINITELOR”
ACTIVITATE OPTIONALA: TARINA ZARANDULUI
PETRECERE DE HALLOWEN
PARTENERIAT EDUCATIONAL: „SI PARINTELE MEU STIE O POVESTE”
TEMA ZILEI: „ZANA IARNA, PRIETENA COPIILOR”
ACTIVITATE PRACTICA: „ZIUA EUROPEI”
PROIECT EDUCATIONAL: „ZIUA PASARILOR”
TEMA ACTIVITĂŢII: „FRUMOS, DAR DIFERIT!”
ACTIVITATE INTEGRATA – COSULETE PENTRU TARGUL DE PASTE
GRUPA MARE „WINNIE”
DANS MODERN „HAPPY” PREZENTAT CU OCAZIA ZILEI INTERNAȚIONALE A COPILULUI
CONCURS „CEL MAI BUN SPORTIV”
VIZITĂ LA CENTRUL DE RECICLARE A DEȘEURILOR – RETIM BRAD
VIZITĂ LA UNITATEA MILITARĂ – BATALIONUL 26, VÂNĂTORI DE MUNTE BRAD
ÎMPĂRTĂȘIREA COPIILOR LA BISERICA „ADORMIREA MAICII DOMNULUI” BRAD
VIZITĂ LA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BRAD
„PLANTEAZĂ UN COPAC PENTRU PACE!”, EVENIMENT INTERNAŢIONAL SUSŢINUT DE CĂTRE ENO ENVIRONMENT ONLINE FINLANDA – SEPTEMBRIE 2014
SĂPTĂMÂNA EDUCAŢIE GLOBALE „SIGURANŢA ALIMENTAŢIEI” – 17-21 NOIEMBRIE 2014
„SĂNĂTATEA E DE AUR” – 17 NOIEMBRIE 2014
„BUCURĂ-TE DĂRUIND BUCURIE” – 18-21 NOIEMBRIE 2014
FRUCTELE ŞI LEGUMELE AU FOST DONATE COPIILOR DE LA CENTRUL DE PLASAMENT BRAD
„NATURA NE CERE AJUTORUL!” – 19 NOIEMBRIE 2014
„REDUCÂND RISIPA SALVEZI PLANETA!” – 20-21 NOIEMBRIE 2014
„JOCURILE COPIILOR DIN EUROPA”- ACTIVITĂŢI SPORTIVE ÎN PARTENERIAT CU PROFESORI DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT (PROF. GOMOI ALIN, PROF. MIFLOACĂ MARGARETA ŞI PROF. LUNGU TEODOR) DE LA ŞCOALA GIMNAZIALĂ „HOREA, CLOŞCA ŞI CRIŞAN” BRAD
PROGRAM ARTISTIC (DANSURI FOLCLORICE „ŢARINA ZARANDULUI” ŞI COLINDE) ÎN CADRUL CONCURSULUI NAŢIONAL „TRADIŢII ŞI OBICEIURI DE CRĂCIUN” – DECEMBRIE 2014
EDUCAŢIE P.S.I.
TEATRU DE PĂPUŞI „SCUFIŢA ROŞIE”
PETRECERE DE HALLOWEEN OCTOMBRIE 2014
SECTOR JOC DE MASĂ
SECTOR BIBLIOTECĂ
SECTOR CONSTRUCŢII
SECTOR ARTĂ
ACTIVITATE PRACTIC GOSPODĂREASCĂ „FACEM SALATĂ DE FRUCTE”
DESENE PE ASFALT
SERBARE DE CRĂCIUN „STELUŢE ŞI BRĂDUŢI”
CARNAVAL DE HALLOWEEN
SECTOR NISIP ŞI APĂ
SECTOR ARTA
SECTOR JOC DE ROL
SECTOR CONSTRUCTII
SERBARE „CRĂCIUNEI ŞI CRĂCIUNIŢE”
LA TEATRU
ZIUA MUSCATELOR
VIZITA LA BRUTARIE
VIZITA LA STATIA DE POMPIERI BRAD
VIZITA LA SALON COAFURA/ FRIZERIE
VIZITĂ LA BISERICA ORTODOXĂ “ADORMIREA MAICII DOMNULUI” BRAD